O trendech hodinek s Lenkou Bracháčkovou, manažerkou klenotnictví Helvetia boutique

Rozhovor sepsal Ondřej Petera
 

Lenka Bracháčková je milovnicí nejen švýcarských hodinek, ale všeobecně kvalitní hodinařiny. Tomuto oboru se věnuje naplno již od roku 2006, a jak sama říká: „Vlastně ani nic jiného neumím.“ Ve svých 24 letech byla postavena před rozhodnutí, zda přijmout nabídku na kompletní vedení prodejny se švýcarskými hodinkami. V tak složitém oboru se jednalo o velmi neobvyklou nabídku. Dnes už víme, že její rozhodnutí tuto nabídku přijmout bylo velmi správné. Malý obchůdek s hodinkami v srdci Olomouce začal postupně měnit svou vizi a dnes, o deset let později, můžeme vidět HELVETIA boutique jako luxusní prodejnu s profesionální obsluhou, příjemným prostředím a několikanásobným obratem. Lenka svoji manažerskou pozici zvládá s naprostou bravurou a ještě k tomu také výchovu dvou malých dětí.

Lenko, byla byste tak hodná a představila nám, co vše nyní nabízí společnost HELVETIA boutique?
Velmi ráda. Letos oslavíme v srpnu 10 let na trhu a můžeme se pochlubit nemalým sortimentem značek různých cenových kategorií. Mou srdeční záležitostí je tradiční švýcarský výrobce hodinek TAG Heuer, značka – která má příběh a hlavně kolekci hodinek s nadčasovým designem vysoké kvality. Mezi naše hodinářské stálice patří také Longines, Tissot, Certina či Hamilton nebo např. Seiko, které mají své stálé zákazníky. Sortiment vybíráme pečlivě, mění se v závislosti na zkušenostech s kvalitou a poptávkou. Nyní jsme posílili nabídku smartwatch, takže nejen sportovní nadšenci si u nás vyberou prémiové modely značky Garmin a Garmin Marq. Část nově zrekonstruované prodejny se věnuje také tradičním českým šperkům ze zlata včetně briliantové kolekce. A především pro pány máme připraveny krásné doplňky značky Montblanc, kolekce per i výrobky z kvalitní kůže.
 

 

Kdo stojí za Helvetií – práce Vám přibývá, je náročné najít profesionální kolegy?
Je hezké dívat se, jak Helvetia roste, za vším stojí píle a práce všech v kolektivu, najít spolehlivé lidi, kteří mají stejný elán a nadšení nejen pro hodinky je těžké, ale štěstí nám přeje a nyní mám k ruce na prodejně dvě zkušené odborné asistentky a specialistu na smartwatch Garmin. Za dobrými výsledky je ale pár dalších lidí. Nedílnou součástí je velmi pracovitá kolegyně, která řídí celý náš e-shop, máme šikovného mistra hodináře a celý projekt stojí a padá na majiteli Helvetie Vlastimilu Nesvadbovi, kterému vděčím za šanci být součástí tohoto kolektivu.
 
Kdybychom se nejdříve bavili o hodinkách, jaké si myslíte, že jsou dnes největším trendem? Které se asi nejvíce ze všech nosí?
Trendy se stále mění, sleduji to již 15 let a mohu říci, že se nemění pouze klasické modely tradičních výrobců. Jednoduché, decentní a elegantní hodinky vysoké kvality se prodávají pořád. Trendem byly jednu dobu opravdu velké hodinky a nyní jsou to především ty chytré. Smartwatch ale nelze považovat pouze za trend, ale za novou kategorii hodinek, se kterou už musíme v naši branži počítat.
 

 

Zaznamenáváte, že si lidé kupují určité typy hodinek podle věku? Liší se to nějak?
Ano, je to jeden z důležitých parametrů, když přijde zákazník vybírat dárek, ale celkově jde o velmi individuální věc. Mnohdy nás zarazí rozvážný mladík s decentním vkusem a taktéž starší ročník s extravagantním požadavkem.
 
Víme, že máte v obchodě novou českou značku hodinek. Můžete nám o ní něco říci?
Značky si vybíráme na prodejnu sami, ale občas nás výrobce nebo dodavatel osloví a domluvíme se na spolupráci. A tak se také stalo s novou ambiciózní českou značkou Bohematic. Celkově moc fandím českým výrobcům čehokoli – věřím, že jsme jako národ šikovní a Bohematic jde příkladem. Značka je na začátku své historie a každý detail na hodinkách je promyšlený a symbolický. Zákazníka si získává hlavně pro svou jedinečnost. Při výběru hodinek jsou hodináři a designéři otevřeni změnám, úpravám a téměř jakýmkoli požadavkům. Sestaví hodinky „na míru“. No není to úžasné?
 

 

Myslíte, že jsou hodinky dnes běžnou součástí módy? K jakým příležitostem byste je asi nejvíce doporučila?
Hodinek je strašná spousta a jsou nedílnou součástí běžného i příležitostného outfitu. Na běžné denní nošení si volí každý své oblíbené, pohodlné a praktické hodinky. Naopak do společnosti, na konkrétní událost, je potřeba zvážit typ hodinek. K saku si většinou nikdo nevezme smartwatch nebo módní výstřelek extravagantního designu, ale tradiční hodinářský produkt decentnějšího zpracování. Ale dnešní „volnější“ doba už dovoluje ledacos. :)
Kromě hodinek nabízíte v obchodě Helvetia i šperky. U kterých vidíte, že jsou nejžádanější?
U šperků je situace trošku jiná než u hodinek. Módní šperky známých značek se drží aktuálních trendů a mění se každý půlrok. Nyní se ale více věnujeme zlatým šperkům, kde je nejžádanější jednoduchá klasika, ale vysoké kvality. Častěji se zákazníci ptají, odkud šperky pocházejí, a projevují zájem o brilianty, především u zásnubních prstenů. Zakázkově necháváme vyrábět také snubní prsteny.
 

 

Všimli jsme si, že kromě klasických šperků nabízíte i šperky pro děti. V čem se odlišují?
Dětské šperky nejsou nijak velkou kategorií, přeci jen děti nejsou úplně typickým zákazníkem. Jedná se především o dětské náušničky, které téměř nepodléhají módě, mění se jen detaily. Zájem je také o retro kousky, které známe všichni ze svých dětských let.
 
Kupují si hodinky a šperky lidé raději přes e-shop, nebo dávají vždy přednost kamennému obchodu?
Na tuhle otázku odpovídám v době, kdy máme již podruhé na delší dobu uzavřenou prodejnu, takže jsme rádi za náš fungující e-shop. Ten by ale nebyl tak úspěšný, kdybychom nevybudovali zázemí krásné prodejny v centru Olomouce. Nyní jsme tedy spíše výdejním místem. Ale na naše zákazníky se těšíme a věříme, že i oni si zase najdou cestu k nám. Prodáváme hodinky s příběhem a ten je potřeba předat osobně, jinak se ztrácí zážitek z nákupu tak výjimečného zboží.
 
Co pro Vás znamená luxus?
Asi bych jej rozdělila na hmotný a nehmotný. Ten hmotný je pro mě právě krásný šperk z drahého kovu s dokonalým zpracováním a k němu mechanické hodinky s přesným strojkem a nějakým tím briliantem na lunetě. Ale více pro mne luxus, jako pro čerstvou maminku, znamená dát si v klidu kávu u dobrého časopisu o hodinkách, tomu říkám luxus. :)
 
Autor: Luxus.cz